Steenbakker Montage

06 – 1439 3137

Algemene Voorwaarden

Artikel 1 – Definities

1.1 Aannemer: Steenbakker Montage, gevestigd aan Vliestroom 31, 1826 AJ Alkmaar, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 75614774.

1.2 Opdrachtgever: iedere natuurlijke of rechtspersoon die met de Aannemer een overeenkomst aangaat of voornemens is aan te gaan.

1.3 Overeenkomst: iedere wederzijdse acceptatie, schriftelijk of elektronisch bevestigd, van levering van één of meer producten of diensten van de Aannemer.

1.4 Werkzaamheden: alle door de Aannemer ten behoeve van de Opdrachtgever uit te voeren werkzaamheden en verrichtingen waartoe opdracht is gegeven en die door de Aannemer zijn aanvaard, alsmede alle daaruit voor de Aannemer voortvloeiende werkzaamheden en verrichtingen.

Artikel 2 – Toepasselijkheid

2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens de Aannemer.

2.2 Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts bindend indien en voor zover deze schriftelijk zijn bevestigd door de Aannemer.

2.3 De toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere voorwaarden van de Opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.

Artikel 3 – Offertes en aanbiedingen

3.1 Alle offertes en aanbiedingen van de Aannemer zijn vrijblijvend, tenzij in de offerte een termijn voor aanvaarding is gesteld.

3.2 De Aannemer kan niet aan zijn offertes of aanbiedingen worden gehouden indien de Opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat de offertes of aanbiedingen, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.

3.3 De in een offerte of aanbieding vermelde prijzen zijn exclusief BTW en andere heffingen van overheidswege, alsmede eventuele in het kader van de overeenkomst te maken kosten, waaronder reis- en verblijf-, verzend- en administratiekosten, tenzij anders aangegeven.

Artikel 4 – Totstandkoming van de overeenkomst

4.1 De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de Opdrachtgever de offerte of aanbieding van de Aannemer schriftelijk of elektronisch aanvaardt.

4.2 Indien de aanvaarding (op ondergeschikte punten) afwijkt van het in de offerte of aanbieding opgenomen aanbod, is de Aannemer daaraan niet gebonden. De overeenkomst komt dan niet overeenkomstig deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij de Aannemer anders aangeeft.

Artikel 5 – Uitvoering van de werkzaamheden

5.1 De Aannemer zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.

5.2 De Aannemer heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.

5.3 De Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan de Aannemer aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de Opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan de Aannemer worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan de Aannemer zijn verstrekt, heeft de Aannemer het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan de Opdrachtgever in rekening te brengen.

Artikel 6 – Wijziging van de overeenkomst

6.1 Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aanpassen.

6.2 Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. De Aannemer zal de Opdrachtgever zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte stellen.

6.3 Indien de wijziging of aanvulling op de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties heeft, zal de Aannemer de Opdrachtgever hierover tevoren inlichten.

Artikel 7 – Levering en oplevering

7.1 Termijnen voor levering en oplevering zijn indicatief en kunnen worden beïnvloed door externe factoren. Overschrijding van een termijn geeft de Opdrachtgever geen recht op schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst, tenzij sprake is van opzet of grove schuld van de Aannemer.

7.2 De Opdrachtgever is verplicht het geleverde op het moment van levering af te nemen. Indien de Opdrachtgever afname weigert of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies die noodzakelijk zijn voor de levering, is de Aannemer gerechtigd de zaken op te slaan voor rekening en risico van de Opdrachtgever.

Artikel 8 – Betalingsvoorwaarden

8.1 Betaling dient te geschieden binnen 30 dagen na factuurdatum, op een door de Aannemer aan te geven wijze in de valuta waarin is gefactureerd, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

8.2 Indien de Opdrachtgever in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, is de Opdrachtgever van rechtswege in verzuim. De Opdrachtgever is alsdan de wettelijke rente verschuldigd. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat de Opdrachtgever in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.

8.3 De Aannemer heeft het recht de door de Opdrachtgever gedane betalingen in de eerste plaats te laten strekken ter vermindering van de kosten, vervolgens ter vermindering van de opengevallen rente en tenslotte ter vermindering van de hoofdsom en de lopende rente.

Artikel 9 – Aansprakelijkheid en garanties

9.1 De aansprakelijkheid van de Aannemer is beperkt tot hetgeen in deze bepaling is geregeld.

9.2 De Aannemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de Aannemer is uitgegaan van door of namens de Opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.

9.3 Indien de Aannemer aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid van de Aannemer beperkt tot maximaal het factuurbedrag van de order, althans tot dat gedeelte van de order waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

9.4 De aansprakelijkheid van de Aannemer is in ieder geval steeds beperkt tot het bedrag der uitkering van zijn verzekeraar in voorkomend geval.

9.5 De Aannemer is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan:

  • de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze voorwaarden;
  • de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van de Aannemer aan de overeenkomst te laten beantwoorden, voor zover deze aan de Aannemer toegerekend kunnen worden;
  • de redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de Opdrachtgever aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in deze algemene voorwaarden.

Artikel 10 – Overmacht

10.1 De Aannemer is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de Opdrachtgever indien hij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet te wijten is aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.

10.2 Onder overmacht wordt verstaan elke van de wil van de Aannemer onafhankelijke omstandigheid, waardoor de nakoming van verplichtingen jegens de Opdrachtgever geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd. Hieronder vallen onder meer, maar niet uitsluitend: stakingen, bedrijfsstoringen, energiestoringen, niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden, verlies van gegevens, transportmoeilijkheden, en overheidsmaatregelen die de Aannemer verhinderen zijn verplichtingen tijdig na te komen.

10.3 De Aannemer heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen indien de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert intreedt nadat de Aannemer zijn verbintenis had moeten nakomen.

10.4 Tijdens de periode dat de overmacht voortduurt, kunnen de verplichtingen van de Aannemer worden opgeschort. Indien deze periode langer duurt dan twee maanden, zijn beide partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.

10.5 Voor zover de Aannemer ten tijde van het intreden van overmacht zijn verplichtingen uit de overeenkomst inmiddels gedeeltelijk is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is de Aannemer gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te factureren. De Opdrachtgever is gehouden deze factuur te voldoen als ware het een afzonderlijke overeenkomst.

Artikel 11 – Opschorting en ontbinding

11.1 De Aannemer is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de overeenkomst te ontbinden indien de Opdrachtgever de verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt, na het sluiten van de overeenkomst de Aannemer ter kennis gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat de Opdrachtgever de verplichtingen niet zal nakomen, of indien de Opdrachtgever bij het sluiten van de overeenkomst verzocht is zekerheid te stellen voor de voldoening van zijn verplichtingen en deze zekerheid uitblijft of onvoldoende is.

11.2 Voorts is de Aannemer bevoegd de overeenkomst te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd, dan wel indien zich anderszins omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet mag worden verwacht.

Artikel 12 – Toepasselijk recht en geschillenbeslechting

12.1 Op alle rechtsbetrekkingen waarbij de Aannemer partij is, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing, ook indien aan een verbintenis geheel of gedeeltelijk in het buitenland uitvoering wordt gegeven of indien de bij de rechtsbetrekking betrokken partij aldaar woonplaats heeft.

12.2 Geschillen zullen uitsluitend worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waarin de Aannemer is gevestigd, tenzij dwingend recht anders voorschrijft.

Artikel 13 – Slotbepalingen

13.1 Indien een of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft het overige in deze algemene voorwaarden bepaalde volledig van toepassing. De Aannemer en de Opdrachtgever zullen dan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel als mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepalingen in acht wordt genomen.

13.2 Deze algemene voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel en kunnen te allen tijde door de Aannemer worden aangepast. De meest actuele versie is beschikbaar op de website van de Aannemer.

 

 

Adres

Vliestroom 31, 1826 AJ Alkmaar

E-mail
KvK
75614774
Telefoon
06 – 1439 3137
Volg ons
Algemene Voorwaarden